måndag 21 maj 2012

SOMMAR

Idag kom sommarvärmen till Skottland, lagom tills lillasyster kommer imorgon! Hoppas det håller i sig! Vi utnyttjade detta och åt middag ute på en filt i parken, lyssnandes på svenska godingar som jag av någon anledning har på min telefon. Som Svenne Rubins - Folköl & Dunka dunka och En gammal amazon. Jag poppade och sjöng med, ungdomarna som satt på bänken bakom oss skrattade. Det skiter jag fullständigt i!


Citronmoussetårta och lemonad till efterrätt!


Utsikten från mitt horisantalläge på filten i solen. 





Olle utbildade sig, Forskning & Framsteg var det som gällde. 

Vi åt matlåda idag, så jag bjuder på några av förra veckans läckerheter. 


Salamifylld kyckling med bulgur.


Frikadeller med svarta oliver och basilika i tomatsås. Med bulgur och hemmagjord rödbetstzatziki.  



Gårdagens: Kycklingspett med ris och hemmagjord jordnötssås. 


Olle tog med sig en mystisk frukt från jobbet idag: sandpäron. Gottigt var det!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar