torsdag 3 maj 2012

Mitt i veckan

Hade en både konstig och härlig dag igår. Anlände till jobbet och alla stod utanför - brandlarmet hade gått eftersom chokladfabriken under oss inte riktigt lyckades med vad det nu än var de höll på med... Så det blev jobbstart 10 minuter sent efter att vi tjejer fått se några inte jättefula brandmän, och resten av passet luktade hela huset bränd kaka. Men efter tre timmar och fyra intervjuer dog plötsligt telefonerna. Och sen systemet. och sen Internet. Då blev det påtvingad lunch för nästan alla, men vi som jobbade kortpass fick gå hem.

Så jag, Franziska och Julia gjorde sällskap till tunnelbanan i solen, och sen blev det stan för min del. Jag spenderade alldeles för mycket tid (som vanligt) på tygaffären och köpte tyg till Mamis kuddar, och sen lunchade jag i den strålande solen med Olle.

Efter det blev det supersnabb promenad för att möta Beth, och sen gled vi in i ett härligt kyligt center (det var supervarmt igår och i sann Glasgow-anda hade vi alldeles för mycket kläder på oss) och klädde av oss och spenderade eftermiddagen på spa! Så härligt! Het stenmassage, champagne och små chokladbitar... Och sen promenad hem i solskenet. Älskade vår! Är så tacksam för den förlovningspresenten från Beth! Hon hade fått gratisbiljetter till behandlingarna i födelsedagspresent, och nu höll de på att gå ut. Och jag hade turen att få haka på!


Syrenerna blommar och luktar gott i Glasgow nu!

Väl hemma, härligt avslappnad, blev det Gif-match och sen supersen middag i form av Shepherd's Pie. Och nu sitter jag hemma och har precis blivit av med rörmokaren som kom tidigare för att fixa läckan i vår dusch. Ledig idag, och Olle ska på Afterwork för att hälsa nya chefen Flora välkommen i kväll, så det blir en Sara-dag idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar