lördag 19 maj 2012

Internationellt

Idag har varit en lugn dag, trots taskigt väder masade jag mig upp ur sängen efter en riktigt lång sovmorgon och gick till skolan för att träffa Vicky, min kinesiska polare. Vi hade jättetrevligt i den helt döda bibliotekcafeterian och jag fick presenter att ta med hem till mig och Olle, ända från Kina!


Fina dekorationer från Vickys hemstad. Den i mitten är min, den till vänster Olles och den röda var till oss båda. 


Glädje.


Lycka.


Rikhet.


Våra två sitter fint i sovrummet, och den röda bringar lycka i hallen. 

Efter den lilla förmiddagsdejten blev det en till då Olle bjöd mig på lunch på Café JJ där en charmig italienare serverade oss smarrig pasta och vitlöksbröd som otroligt sen frunch.


Jag tog Meatball Marinara med melted mozzarella och så en massa parmesan på det, Olle tog Chicken Chorizo Arrabiata.

Efter ett besök på Sainsbury's segar vi nu i sovrummet, Olle spelar Camelot-spel på sin Ipad och jag planerar mat inför nästa vecka. Längtar!


Hittade läsk med smak av maskrosor och kardborre på affären idag. Undrar hur det smakar egentligen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar