fredag 4 maj 2012

Långhelg på G

Laddar för långhelg! Japp, här har vi inte ledigt för Valborg eller Första Maj, här har vi istället Mayday första måndagen i Maj. Jag tycker det är rätt smart, då är man garanterad ledighet, men om Första Maj infaller på en helgdag i Sverige blir det ju bara en vanlig helg. de är inte dumma skottarna... Däremot har vi inga brasor häromkring, och det kan man ju tycka är lite trist. Något annat, helt orelaterat som är trist var att jag när jag kom hem idag såg ett stort kuvert innanför dörren och tänkte: Yes! Nu har svärfar skickat tidningar igen! Och så var det bara en dum årsrapport från något tråkigt bolag till sambon min. Besviken x100! Kommer aldrig att fatta det där, men det är underhållning för Olle. Får se till att hitta på något att göra i kväll när han läser.

Idag var jag tillbaka på jobbet (jag fuskade även lite på min lediga dag igår och fixade en översättning för en hundring medan jag tittade på film) och det gick faktiskt riktigt bra idag, fick ihop 7 intervjuer och ringde bara ca 30 nummer tror jag. Ingen dålig utdelning! Ben var riktigt nöjd och förvånad. Delade tunnelbana med David på vägen till Govan i morse också, och fick veta att jag gjorde helt rätt i att gå hem i onsdags när systemet dog. Det vaknade inte till liv igen förrän två obetalda timmar senare...

Efter jobbet höll jag på att ramla ner i ett trafikarbetshål på väg hem då jag hade en mycket underhållande sms-konversation med en viss Edinburgh-bo vid namn Spunken. Första bilden jag fick upp efter att ha undvikit faran: kanotkillen på cykel i Sunes sommar. Kunde ha varit jag!

Nu sitter jag och tar det lugnt efter att ha bakat det sista till på söndag, mätt på smaskig smet. Mmmm lunch! Gårdagen blev inte nyttigare, det enda jag fick i mig innan Olle kom hem var våra juiciga glasspinnar som jag smällde i mig snabbt då de smälte i solen där jag låg på en filt i parken och läste Snudens gamla bok.




Jag låg ute flera timmar och glassade, och blev titt som tätt uppussad av främmande hundar som ville att jag skulle delta i deras lekar. Trots detta lyckades jag läsa ut boken, och sen var mina ögon helt döda, men jag lyckades ändå titta på film med Olle när han kom hem. Vi såg Man on a Ledge. Taskigt namn, men nedrans bra film!

Nu ska jag fixa middag till Olle! Ha en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar