lördag 26 maj 2012

2 dagar kvar

Sen far jag och Lillis till Grekland. Och vi som knappt klarar av värmen här... Hur ska det gå?

Hade en riktigt fin dag igår med, vi tog det lugnt på morgonen, Emma lyckades läsa ut en hel bok medan jag gick igenom strykhögen (har inte strykt på länge och har fått nytt strykjärn nu, så det var nästan trevligt). Jag bakade även bärfyllda piroger som kanske ska med på picknick idag, vi får se!

Vid lunchtid gick vi en sväng i solen, jag visade Emma universitetet som hon tyckte var precis som Hogwarts, och sen bjöd jag på lunch innan vi for till stan för lite shopping. Vi orkade inte vänta på Olle så vi åkte hem vid fyra och började fixa inför middagen. Det blev fetaostfyllda färsbiffar i tomatsås med klyftpotatis och kryddsmör smaksatt med min egenodlade persilja.

Efter middagen tig vi det mest bara lugnt, men sedan bestämde vi oss för att göra West End by night så det blev drinkar på Ashton Lane innan vi trötta kraschade i sängarna runt ett.

Idag ser det ut att bli ännu en solig dag, och vi ska på marknad och sen kanske det blir picknick. Det ser vi fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar