måndag 7 maj 2012

Fossil Grove

Har precis rastat Olle. Han vaknade som ett skott i morse (full av socker sedan igår kanske) och sa att han hade sovit klart nu, och ville ut. Jag släpade mig upp, inte helt nöjd (vi kan väl säga att jag vaknade på helt fel sida...) men gav upp och drog på mig kläder och gav mig ut på springtur. För jag vet att när Olle är så där finns det bara en sak att göra. Och det är att ta en springtur i parken. 

Jag gav upp efter halva och la mig ner i gräset under ett träd och körde lite situps medan Olle sprang slut på sig. Fick besök av blöt boll levererad av en Daisy också. Och på väg hem spurtade vi raksträckan mot statyn och sen gick vi resten, och träffade på en liten valp i randig tröja som var så himla glad! Sötis... Nu sitter jag insvept i en stor, lurvig, röd filt och mår som en kung och hoppas på att vi har någonting att äta till frukost. Härligt med ledig måndag!

Film från igår: Vi kollade in Fossil Grove i Victoria Park. Ljudet från presentationen är inget vidare, men man kan se fossilerna i alla fall. 330 miljoner år gamla kvarlevor av en massiv skog som fanns där Glasgow står idag. Jag tycker det är coolt i alla fall, men så har jag ju gott och blivit lite av en arkeologinörd...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar