lördag 17 mars 2012

Uppe med tuppen

Klev upp tio o sex imorse för att börja förbereda inför arkeologitrippen idag. Jag är tröööööött! Tur att an kan sova på bussen... 


St Paddy's idag! Firar med en utetur med det härliga arkeologigänget!

Jag är i alla fall glad att jag får en paus från Pexel nu när det är helg, jag har jobbat varje dag den här veckan, och det är smått ostimulerande. Tråkigt i längden. Men, igår fick jag i alla fall en intervju med en norrman, så nu har vi bara två spa-intervjuer kvar, sen har vi fyllt kvoten! Fick ringa Nederländerna lite igår också, och stötte på Järfälla resebyrå när jag ringde på Sverige minsann. Men roligast är nog att ringa till Finland, deras resebyråer har så roliga pauslåtar. Igår stötte jag på Beethoven och TV-spelsmusik från 90-talet. OCH, jag blev kallad Madam av en finne som jag pratade med. Lustigt folk...

I övrigt kändes det som att min dag gick super igår, jag fick reda på resultaten från kemilabbarna: 136/140. Check. Och jag fick reda på betygen från biologiessäerna vi skrev för ett tag sedan. A2 på ena och A5 på andra = sjukt nöjd med mig själv! Lite mindre jobb kanske, men jag är lika nöjd: jag slog mitt high-score på fiskspelet på roddmaskinen på gymmet igår. Tror jag är den enda som spelar spelet, men det är kul!

Hade mitt sista kemiprov innan tentorna igår också, och det gick helt okej (men det blir nog inget A). Efter det knatade jag hem i regnet och bad lite till universum om att det borde bli bättre väder imorgon/idag. Ser ut att ha besvarats, men man vet aldrig med Skottland. Bara att dra på grönaste gummistövlarna!

Olle är lite sjuk nuförtiden, han ligger utslagen bredvid mig. Han var dock på afterwork igår, men inte så länge. Jag stekte upp pannkakor åt honom när han kom hem. Själv hade jag myskväll med tända ljus i hela lägenheten och maratonkollade Cougar Town-avsnitt (favoritserien by far!). Resten av mina vänner som ej har arkeologi var ute på QMU igår, på St Paddy's CheesyPop. Men men, vad är väl en fest på QMU? Jag fick i alla fall en t-shirt! Vi får se om det blir någon öl ikväll om jag inte är helt utslagen efter all vandring...


Myskväll alldeles ensammen.


Mitt-i-natten middag åt min sjukling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar