tisdag 27 mars 2012

Springbreak - woho!

Igår gick jag verkligen bara och glassade i solen, alldeles för varmt klädd dock. Och då hade jag bara linne, leggins och en kavaj på mig: det var riktigt varmt här igår! Jag gick och mötte Olle då han slutade och sen vandrade vi med alla andra sommarsugna människor igenom stan hemåt.


På St Vincent Street, väntade på Olle utanför Hudson efter att ha passerat Apple Store och fått tränga mig igenom en massiv kö där utanför. Ny Ipad på gång kanske?


På väg hem gick vi förbi Kelvingrove Museum & Art Gallery, de har så fina träd där nu! Fick med universitetstornet i bakgrunden också. 


På parkeringen såg vi en massa människor i västar göra övningar, övervakade av en skrikande snubbe i militärbrallor, och vi mötte även ett gäng joggandes i Kelvingrove Park. Tror det är något på gång på Kelvinhall Sports Arena...



Min Olle...



...och Olles Sara!

Vi firade Våffeldagen på väg hem också, belgiska våfflor med glass på Big Licks, smarrig middag! 




Jag käkade med chokladsås, Kinder-glass och Honeycomb. Olle slog till på Raspberry Ripple och vanilj.

Lika härligt väder på g ute idag, jag ska dock vara inne en del, jag ska på förberedelsemöte inför andra året med min studievägledare Desmond, och sen ska jag jobba ett par timmar på Pexel.

Och i kväll blir det i enlighet med sommarvädret hemmagjorda burgare hos Elg/Nilsson. Ser fram emot det redan, trots att jag är jättemätt efter frukosten...

Ha en fantastisk dag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar