lördag 31 mars 2012

Dåliga dagar med högst ofrivillig upptäcksfärd

De senaste två dagarna har verkligen inte varit något vidare... Torsdagen var rätt tråkig, och avslutades sedan med att vår ugn slutade funka av och på under pizzabaket. Mycket spännande!

Men gårdagen tar verkligen priset. Översvämning i Govan, inget vatten på jobbet (=inga toabesök), nästan inga svar över huvudtaget och definitivt inga intervjuer. Men det var ändå helt okej, jag fick godis av Boris för att muntras upp, och Fran ringde och fick en intervju med en snubbe vid namn Harry Potter. True story!

Det var efter jobbet det gick riktigt fel. Jag tog en främmande buss från Govan till IKEA för att handla en riktig ugnsform åt Olle, och ljus till mig för Earth Hour i kväll. Fick äntligen gå på toa, dock inget nöje eftersom IKEA här är ganska skabbigt. Tog mig en korv efter att ha handlat, och gick sen till busshållplatsen.

Normalt sett åker vi alltid buss 747, för den går förbi Partick. Men så kom buss 90. Jag hade ju åkt den förut, och det stod Partick Station på bussen. Toppen! Frågade även busschaffisen, och han bekräftade. MEN, han sa inte att vi skulle åka runt hela Glasgow först, och stanna var femtionde meter! Jag var på bussen i två och en halv timme innan vi kom till Partick, och nej, jag överdriver inte den här gången. Vi åkte genom en del creepy neighbourhoods, och en gubbe satt och skrattade åt mig för att jag tagit fel buss. Jag var dock inte den enda, en annan tant som klev på lite senare hade också tagit fel.

Jag har väl aldrig varit så less någon gång, jag hatar verkligen bussystemet här. Väl hemma var jag superhungrig, men jag var så frustrerad att jag istället för att äta skrubbade ugnen och spisen. Efter detta var jag bara deppig, så då blev det ett par mackor och sen låg jag i sängen tills Olle kom hem runt tolv efter sin After Work. Litet ljus i tunneln dock: fick tidningar hitskickade av svärfar - Illustrerad Vetenskap och Forskning & Framsteg. Det tackar vi för!

Nu ska jag kanske försöka mig på att väcka Olle, idag kommer att bli en bra dag! Jag menar, det kan ju inte bli värre än det blev igår!

Ha en bra lördag, och åk inte buss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar