torsdag 29 mars 2012

Bira och fotboll på gubbpub

Igår kväll efter maten var Olle stressad: vi skulle ut och se Milan - Barcelona på någon av de lokala pubarna (vi har ingen TV). Så vi skyndade längs Dumbarton Road, och gick in på första bästa ställe som visade matchen, The Rosevale Saloon. Puben fick godkänt av Olle. Jag tyckte det var hemskt! Det kändes som att vi var de enda där som inte hängde där varje dag, och stammisarna kändes inte helt vänligt inställda mot främlingar... Så i pausen blev det förflyttning, till ett mycket bättre hak, The Quarter Grill/Trisha's Place lite längre upp på Dumbarton. Härligt ställe, god öl - mer behövs inte! Fast jag var den enda kvinnan där förutom tanten som stod i baren...


Redig husmanskost igår, fast i brist på isterband (och för att min sambo hatar isterband) så blev det skotsk korv istället. Inte illa det heller!


Nu ligger vi i koma i sängen och försöker förmå oss att börja göra oss i ordning för jobb, det går sådär. Käkade potatisscones till frukost, och de är riktigt mättande... Jag ska till Pexel och jobba ett par timmar, och det känns faktiskt helt okej, projektet vi jobbar på nu går rätt bra, jag fick tre intervjuer igår. Dock är det lite knepigt med att numren är slumpmässigt genererade: igår ringde jag Västerås flygplats, och Angela kom till The Labor Party...

Men, vi har det mycket bättre än många andra: Nisar ringer pensionärer i Tyskland med en intervju som tar ca 40 min! Behöver jag säga att ingen svarar? De hade tydligen ringt Japan på samma undersökning, och då hade en intervju tagit 1 timme och 10 minuter. Jag är så glad att jag har min undersökning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar