onsdag 7 mars 2012

Fyra årstider på en dag?

Idag har vädret varit alldeles galet, det började med vårdag imorse när Olle gick till jobbet. Soligt, men lite småkyligt. När jag gick till skolan, ca 40 min senare ösregnade det. När jag gått halvvägs blev det strålande sommarväder helt plötsligt, och jag höll på att svettas ihjäl i mina gummistövlar. Under biologilabben (stamceller, etik, onkologi, kloning, genetisk modifikation, urcoolt!) så hann det både snöa och regna från svart himmel innan det blev soligt igen. Under kemin ett par timmar senare blev det hagelstorm. Jisses...

Så, idag hade jag biologilabb så det blev en lång skoldag. Labben var riktigt intressant och givande, och under föreläsningen i biologi idag lärde vi oss att plantor växer bättre om man skriker på dem, och under kemin hoppade Bob omkring och var jätteglad över att prata om Kevlar och Velcro (lättroad?).

Efter kemin tänkte jag vara duktig och gå på den frivilliga arkeologiföreläsningen vid fyra, det skulle handla om The Hunterian Museum idag. Jag satt där 20 min med Jen och Rebecca, men ingen föreläsare kom. Och jag hade lite bråttom, så jag kilade då.

Vad hade jag bråttom till? Jo, jag skulle ner till Nelson Mandela Place på stan och ge blod första gången! Lite nervös var jag allt (läs: mycket!) men allt gick bra, förutom att jag blev riktigt yr när hon tog bort slangen. De fick tippa bädden så att jag fick stå på huvudet vid en fläkt ett tag innan jag började höra och se normalt igen. Vilken mes man är!


Fick en massa juice och åt två shortbread cookies efteråt, och jag måste säga att trots yrseln är jag väldigt nöjd med mig själv. Alla borde ge blod, man behöver inte göra mycket för att rädda någons liv! 

Känner mig fortfarande lite svag, men det är mycket bättre nu när man har ätit, idag blev det Flygande Jakob till middag, mycket godare än jag mindes skolversionen...




Nu får jag sluta blogga tror jag, och slå på ett element eller lägga en filt om Olle, för han springer omkring i lägenheten som en yr höna för att försöka få upp värmen, ser rätt lustigt ut från där jag sitter, men jag kan tänka mig att grannarna undrar vad fasen som pågår här uppe...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar