onsdag 14 mars 2012

GM och pratglada tyskar

Idag hade vi vår sista riktiga biologilabb för terminen, vi jobbade med transgeniska och vilda Arabidopsisplantor, vilket var mycket roligare än jag trodde, man kanske ska ta och bli växtbiolog? Fast en stor del av varför labben var så kul var att vi fick använda dissektionsmikroskopen, och jag ÄLSKAR de mikroskopen, det är en fröjd att använda dem! Lite nördigt kanske, men det kan jag leva med...

Efter biologin var jag lite stygg och åkte och jobbade istället för att invänta kemin vid tre, Skandinaviens resebyråer kallade. Inga intervjuer för mig idag, Nader (Trelleborgs-tysken) fick dock sista intervjun vi behövde för Tyskland, och människan han fick tag på slutade verkligen inte att prata! Undersökningen tar ca 15 min, men när jag gick satt Nader fortfarande i telefon, och hade då pratat i över en halvtimme! Stackarn...

Nu på eftermiddagen har jag sökt mer jobb, man kan aldrig få för mycket, och nu när vi har ätit så tänkte Olle och jag sätta oss ner och fundera över den eventuella Sverige-resan i Juni, mycket som ska hinnas med. Och jag måste plugga kemi också, prov på fredag.

Att bero på prov; idag fick jag tillbaka resultatet på arkeologiessän jag skrev på de politiska problemen i Silwan, Israel. B+, inte fy skam! Men jag är lite grinig, för jag pratade med min tutor Jen och hon sa att jag var irriterande nära ett A. Hatar när det händer...


Andra som borde få bra betyg: Olle har kommit på lösningen för alla oss med dåliga, halvtrasiga vattenkokare: man tynger helt enkelt ner plastflärpen med en kastrull full med pasta, så slipper man stå och hålla så nedrans länge. Vi funderar på att ta patent. 


Dagens middag: Jag visar upp mina kulinariska färdigheter och snor ihop pestopasta. Jajamen, det märks att man kommer från en familj full av kockar! Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar