fredag 23 mars 2012

Taco Friday!

Förbereder tacos till middag just nu, som en riktigt traditionsenlig svennefamilj! Har haft en riktigt härlig dag hittills, biologimöte vid lunch (jag är ju som bekant klassrepresentant) och sen sista arkeologiträffen med vårt härliga fredagsgäng. Vi hade en debatt om ämnet vi skrev våra essäer på, och det var riktigt skoj. Jag fick en persona som verkligen var hemsk, och det var riktigt roligt att spela och improvisera lite...

Efter det hade jag min första träff med "Vicky" - en kinesisk tjej som jag ska träffa en gång i veckan som en del i ett projekt där personer som kan engelska flytande hänger med personer som känner att de behöver hjälp med sitt engelskatal. Det var riktigt kul och intressant, hon är en post-graduate student i Business and Accounting och ska vara här i ett år. Hoppas jag kan lära henne något!

Fick en glädjande nyhet när jag kom hem också: vi har fått betygen från posterprojektet. A4! Nu är det bara tentorna kvar, och de ska jag SPIKA!

Nu måste jag fortsätta med maten, det blir snabbmiddag när Olle kommer hem, för sen ska jag och Olga till Glasgow City Halls och lyssna på symfoniorkestern. Laddar för en mysig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar