torsdag 8 mars 2012

Skandinaver och muffins

Idag fick jag ett riktigt ryck efter jobbet, då blev det muffinsbak och kylskåpsstädning. Dessutom så lagade jag all mat själv (supersmarrig pytt blev det, och gryta med makrill) och diskade, känner mig nöjd med mig själv!


Bounty-muffins med gräddtopping och chokladstjärnor till Olles kollega Elaine, som ska sluta imorgon. Det finns alltid en ursäkt att baka! 



Jag kom hem tidigare än väntat, eftersom alla i Skandinavien ligger en timme före oss, så var inte vidare många som svarade på Pexel. Jag jobbade två och en halv timme, och pratade lite med skotten David bredvid. Han ringde USA, och de hade lite svårt att förstå varandras dialekter...

Som sagt, jag ringde Skandinavien. Inte bara Sverige, utan Skandinavien. Det var väl någon av de skotska cheferna som tyckte att det är samma sak alltihop. Det kan jag garantera att det är det inte! Jag pratade engelska med alla finnar, danskar och norrmän... Det var en turismundersökning från Portugal (så inte världens bästa översättning...), och mitt i min enda intervju med en Bengt så gick brandlarmet, och tjöt genom resten av intervjun. Men det var ganska trevligt ändå för chokladfabriken under hade provsmakning och gick omkring i alla bås. Det tackar man ju ej nej till!

Jag röstade i skolvalen idag med, så under lunchen var mina ögon väldigt trötta efter att ha läst alla valmanifest. Man vill ju inte bli fast under någon skotsk diktator. Det räcker ju med att man har Olle hemma, som titulerar sig "King of Scotland"!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar