onsdag 14 mars 2012

Pungråttor, danskar och Skype-kärlek!

Igår var en lång dag, började med att jag jobbade två timmar på Pexel på morgonen, fick två intervjuer faktiskt, en i Danmark och en i Dalarna, stolt! Ska jobba idag igen, får se om jag kan fylla kvoterna då.

Jag satt bredvid en supertrevlig kille som var någon sorts language wiz kid, han kom från Tyskland, hade arabiska föräldrar, hade bott två år i Trelleborg, och nu tre år i Glasgow. Så han kunde tre språk flytande, plus bits and pieces av arabiska, franska, italienska (varför har jag ingen aning, men...).

Efter Pexel hade jag tre lektioner, bland annat en sjukt deprimerande biologiföreläsning om populationsökning och matbrist. Härligt ämne... Och doktorn var otroligt aggressiv, han nästan skällde på oss. Men en sak kommer jag ihåg i alla fall: vete är slampa (det var exakt så han uttryckte det) och vi kommer alla ha brist på mat om 20 år, så det är bara att lägga på sig några kilon så man har något att ta av när de dagarna kommer!

Kemi med Bob efter det, och då kan man inte vara annat än glad, den lilla trädgårdstomten är för skön! Igår fick vi lära oss om sjögräs och vad det kan användas till, hur man gör perfekt choklad och hur otroligt dåliga biokemister är (återkommande tema).

Efter skolan genomled jag förberedelserna för arkeologiutflykten på lördag; safety and working regulations (film från 80-talet), samt en massa dokument att läsa igenom. Härligt!

Vi spenderade kvällen med att promenera, och det blev en mycket längre promenad än väntat. Vi var ute i nästan tre timmar, jag trodde häcken skulle falla av kroppen efter ett tag. Det var varmt och skönt ute igår, och vi hittade en jättecharmig glassbar, The Big Licks, på vägen hem (vi gick lite vilse, men hittade glass, så overall ingen fara!). Man fick smaka vad man ville innan man började beställa, och jag var ju bara tvungen att smaka deras IrnBru-glass. Gillar läsken, men inte överdrivet förtjust i glassen, den smakade Jenka-tuggummi... Enda minuset med glassbaren var att de visade Transformers 2 med Megan Fox på tv:n. Den filmen borde förbjudas, den är så dålig!


Great Wheel of Glasgow på torget


Merchant City och konstgalleriet, så fint på kvällen!


Avslutade kvällen med att skypa (äntligen!) med min käraste Kauk, och som jag har längtat! Äntligen letade sig Internet till deras hörna av Nya Zealand. Vi pratade bilätande fåglar och pungråttor, men det bästa var ju bara att få höra hennes röst! Ser så mycket fram emot i sommar när vi ses igen!


Kea - bilätande goja



Att bero på pungråttor: läste i Metro idag om den snowboardande pungråttan Ratatouille. Han är så söt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar