lördag 24 mars 2012

Tidig kväll

I kväll blir det till att gå till sängs tidigt, jag ska upp jättetidigt i morgon och åka ut på utflykt med ArchSoc till engelska gränsen där vi ska kolla på en del kyrkor och kloster. Och så klart så byts det till sommartid just i morgon. Tur man kan sova på minibussen... 

Konserten igår var riktigt härlig, men Olga och jag drog ner medelåldern rejält måste jag erkänna. Efter konserten skildes vi åt och jag mötte upp Olle och Unen som var ute på pubrunda. 


Idag har vi bara tagit det lugnt och myst på marknad och på stan (vårt helgnöje!). Superbra väder ute idag, folk gick ute barbenta! Handlade pepparlax på rea på marknaden, plus lite nötig fudge åt mig. På vägen till stan gick vi förbi The Big Licks och fick i oss lite socker i form av glass och milkshake (bästa i Glasgow - och ingen vet om det!). 

Packat med folk på stan, så vi försökte hålla oss utanför butikerna, och det var Olle nöjd med, han njuter så av de olika gatuakterna längs med Buchanan. Idag sprang vi in i en folkmassa som kollade in en riktig rockfarfar, barbröstad (i övrigt  iklädd kilt med rävsvans) och spelandes trummor tillsammans med ett gäng likasinnade i olika åldrar. Lite säckpipa också, och det diggar ju vi skottar! 


Jag var duktig och handlade bara blomster på stan idag! Påsk nästa vecka ju...

Blev sen middag idag, eftersom vi städade hela eftermiddagen. Blev regnbågslax och pepparlax med quinoa, riktigt smarrigt! Jag har slavat ihop en massa matsäck till i morgon också, blir wraps och en hel del smaskiga rester från vår Taco Friday. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar