tisdag 6 mars 2012

Nyklippt gräs

Idag har vädret varit typiskt skotskt, med riktigt soligt och härligt på förmiddagen innan det blev skitväder. Men jag hann i alla fall med att känna lukten av nyklippt gräs på skolan i solen innan regnet kom!

Jag började med min revision inför slutproven idag, jag har svarat på ett par 100 frågor på PeerWise och har läst lite i biologitegelstenen. På kemin fick vi lära oss av Bob hur hårspray funkar, och att det är okej att äta rakskum. Skönt att veta!

Nu har vi nyss ätit pastasallad och bläddrat lite i nya Jamie-tidningen som kom i posten idag, full med - hör och häpna - svenska recept! Lustigt att läsa recept på svenska köttbullar skrivna av en engelsman... Och att bero på svenska grejer, det finns ju en del grejer som bara inte går att få tag på häromkring, som man saknar som snusan! Min räddare i nöden, Spunk, tipsade mig om en sida idag där man kan beställa svenska grejer via Internet och de skeppas hit inom en dag. De har renskav, Lingongrova, hjortronsylt och OB! Har väl sällan varit så lycklig! Blir storshopping i cyberspace strax tror jag...

http://www.totallyswedish.com/en/webshop/food/dairy-deli/lithells-mild-sausage - Falukorv!


Avslutar med länk till en urgullig sida som Snuden tipsade mig om, och sen ska jag joina Olle där han sitter i sovrummet och garvar åt Youtube-filmer av Big Bang Theory-bloopers. Härligt!

http://attackofthecute.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar