måndag 9 juli 2012

VARNING!

Sitter i sängen och känner mig alldeles för trött för att tro på att klockan bara är kvart över sju. Det känns som att det här blev ett riktigt deppigt inlägg, vill bara meddela detta så att fortsatt läsning inte blir oväntat nedslående!

Den här dagen har gått sakta sakta, och har spenderats i fleecefilt. Japp, jag är sjuk IGEN. Svullen hals, feber och allmän seghet är mina följeslagare denna vecka verkar det som.

Trots detta tillstånd lyckades jag uträtta en del imorse innan jag hamnade i filtkoma framför Big Bang Theory. Jag ringde ett par samtal imorse, tvättade och diskade lite OCH handlade. Som om det inte var nog hann jag med att sticka och göra chokladpraliner också.


Detta har jag lyckats med idag: marmorerade chokladpraliner och helt vanliga prallisar fyllda med butterscotch-pudding. Helt okej, för folk som kan svälja...

När jag ser tillbaka på min dag känner jag mig väldigt patetisk och tråkig, som är stolt över dessa åstadkommanden som nu är min tillvaro, instängd i vårt nuvarande hem med regnet som galler precis utanför våra tunna, tygstoppade fönster. Jag önskar verkligen att skolstarten var närmare så att någonting värt att skriva om kunde hända...

Men, det handlar mest om mat som vanligt. Idag blev det vallmopanerad lax med gräddstuvad pasta, igår Olles icke-favorit morots- och koriandersoppa med hembakt bröd (det gillar han dock).



Man kan ju glädjas åt att det blev (alkoholfritt) vin till maten i alla fall. Och så var det ju riktigt gott, trots att vi glömde ärtorna i frysen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar