måndag 30 juli 2012

Fynd

Har precis satt i mig nästan en liter jordgubbar till frukost, så nu tänkt jag uppdatera bloggen medan jag försöker hitta på något att göra innan yogan. Det har blivit lite dåligt med bloggningen på senaste tiden, mest för att jag inte har något direkt att berätta hela tiden (det här sommarlovet är så tråkigt!) och för att när jag väl hittar något att göra så hinns det inte med.

Jag har i alla fall haft en riktigt fin helg med Olle (som hade namnsdag igår), allt blir så mycket bättre när han är hemma. Vi har fixat med nya lägenheten och bara myst och tagit vara på ledighet och den lilla sol som kom (och som faktiskt är kvar idag med!).

Igår städade vi nya lägenheten grundligt, och hittade inflyttningspresenter från före detta hyresgästerna efter att vi gått upp okristligt tidigt för att ta emot soffan vi fyndade i fyndhörnan på IKEA i fredags. Precis vad vi letade efter men inte hade råd med! Men när man får 30% rabatt så...


Billig soffa alltid trevligt!


Vi käkade kakor som flyttstädsnacks i pauserna igår, men vi kunde lika gärna ha värmt en kopp pulversoppa och käkat gamla Rice Krispies-bars. 

Annat nytt från nya boendet: det går en räv på tomten bakom vår lägenhet, vi såg den tre gånger från sovrummet igår, den verkar trivas och känns lite halvtam så där. Undrar vad grannkatterna tycker om det? 

Vi testade våra nya hushållsmaskiner igår med, diskmaskinen (så lycklig över att ha en!) funkar fint, och tvättmaskinen går okej, men trumman är full av klistermärken som inte går bort. Det är som att någon har tvättat en 8-årig tjej därinne! Smileys, hjärtan, glitter... Har ingen aning om vad som föranlett detta, men tvättmaskinen verkar funka ändå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar