fredag 27 juli 2012

Cypersol

Fick vykort från Cypern igår där Snuden varit på semester, och passande nog hade vi riktigt varmt och soligt igår, så jag blev inte alltför avundsjuk. Idag ser det sämre ut, men jag är glad ändå, speciellt som vi ska åka till IKEA ikväll och inhandla förnödenheter så att jag på riktigt kan börja fixa i vår nya lägenhet. Vi kommer att flytta in i början på Augusti när vi fått Internet. Sorgligt kanske, men det känns som att jag inte klarar mig utan det, speciellt som vi inte har någon TV som kan hålla mig sällskap. Och inga djur får vi ha, så det blir musik på Spotify och en massa film för mig om dagarna!


Snuden och jag? 


Vi tog en svettig, solig tur i parken igår kväll efter vår lätta middag som bestod av left-overs från Olles lunchmöte. Smarriga falafelwraps och potatissallad. De hade halvårsmöte eller något, och fick presentkort då de inte nådde upp till halvårsbonusen (Olle nådde sin del dock, han är duktig han!). Tröstpris på £75 inte så dåligt heller!


En massa OS-hyllningar överallt i Glasgow nu, och de spelar ju OS-fotboll på Hampden Park. Det blev inget för mig, men har flera kompisar som gått. De visar dessutom OS-sändningarna från London på bio gratis i stan, BBC bjuder! 


Victoria Park 125 år också värt att fira!




Avslutade den härliga sommardagen (vi får ca 2 i månaden, så man måste ta vara på dem) på det enda acceptabla sättet: jordgubbar och hallon med mjölk till efterrätt. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar