måndag 30 april 2012

Valborg

Ingen fest för oss här, vi har helgdag nästa måndag. Idag blev det jobb för oss båda två. Och Olle kom hem nöjd och glad, han hade ju ny fin slips på sig, och nyklippt. Massor av komplimanger, inte minst från mig!

Jag fick också komplimanger från Olles jobb, de gillade mina bakverk, som Olle numera kallar "projekt", av någon anledning. Jag fick smaka på rulltårtan som färdig produkt till frukost i morse, och den blev bra. Pajen var jag nervös över, men den fick fint mottagande, och det blev lite över (Clive befann sig i London, annars hade inte detta hänt) så jag fick äta till efterrätt här hemma.


Men innan man får efterrätt måste man äta middag. Idag blev det sockerärtssoppa med hemodlad persilja. 


Och en välförtjänt efterrätt var det, jag körde yogapass istället för lunch efter jobbet idag, och jag har stickat klart en halsduk (som ser ut som en riktigt snygg orm, ändarna korvar till sig, det driver mig till vansinne!) OCH jag följde med Olle ut och sprang i Victoria Park för tredje dagen i rad trots skavsår (som nu blivit till Sara-skavisar, klassiska äckliga saker som man helst inte vill ha att göra med...).


Helt orelaterat, men på väg hem tog jag lite mer bilder av vår nyrenoverade West Quadrangle, som är en del av Hogwarts (huvudbyggnaden). 



Men nu blir det sängen, för i morgon väntar dubbla yogapass, jobb och så ska jag hjälpa till i ett soppkök i stan med GUSH. God natt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar