onsdag 25 april 2012

...and DONE!

Så var alla tentor färdigfixade! Gick inte helt åt helvete, men det blir nog inga A:n heller... Promenerade både till och från tentan i ösregn och lite hagel. Inte så farligt som man kan tro faktiskt, nyckeln är att kränga på sig många lager med hyfsat vattenresistenta kläder, och sen försöka hålla balansen mellan vattenfall från markiser och tak mot massiva bilskvätt när man går längs trottoaren. Dessutom hade jag trevligt sällskap på väg hem, av killen som jag även denna gång fick låna bläckpenna av (min enda sprängdes i fickan innan jobbet i morse = bläck även i pannan av någon anledning, och samma sak hände förra året innan arkeologitentan och då fick jag låna penna av samma snubbe, som jag fortfarande inte vet namnet på). Han är från Aberdeen i alla fall, och är vind- och regnimmun...

Tentan idag var i Gilmorehill Lecture Theatre, en gammal omgjord kyrka på skolans campus. Vi satt i stor sal med högt i tak och stora målade glasfönster. Härlig atmosfär faktiskt. Lite som igår när vi skrev biologitentan i The Hunterian Museum, bland alla utställningar. Man måste ju bara älska att Glasgow Uni som ändå är rätt stort måste sätta oss i ett museum för att ha plats. Många tentor och elever!

Jobbet i morse gick bra, vi har fortfarande ca 50 intervjuer kvar på Onkologin, men kämpar på. Blev ju inte bättre av att Ben stal mig till ett annat projekt idag, och sen stal Frances mig från honom för att göra lite kvalitetskontroll på andra svenskars intervjuer.

Men, nu är allt det jobbiga över för idag och jag sitter hemma och och vakar över en härligt guldig sockerkaka jag har på G i ugnen (jag kanske äter vaniljsås med sked ur en stor burk också, vem vet...).

Jag ska i alla fall fira med fika i kväll när Olle och jag ska kolla när Bayern kickar Ronaldo ut ur Champion's League. Vi såg mirakelmatchen igår när 10 blåklädda Chelsea-spelare gav Barcelona vad de förtjänade. Inte för att jag är överdrivet fäst vid Chelsea, men jag ÄLSKAR att heja på underdogs och se dem vinna mot alla odds! Skadad av mina favoritfilmer: Remember the Titans osv... Sportfilmer med underdogs = happy drugs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar