söndag 8 april 2012

Bästa påskaftonen någonsin!


Det började med ett besök på en proppfylld Jamie-restaurang i stan.



Dock var besöket lite av en besvikelse faktiskt... Förrätterna var inget hit, Olles varmrätt var väl inte så poppis (men min var rätt god, och räckte till oss båda), borden satt väldigt tätt, de spelade Lily Allen och Marilyn Manson som bakgrundsmusik, maten var otroligt smaklös. Restaurangen var väldigt stor, och kändes lite som en skolmatsal (taskigt inrett). Personalen var dock trevlig (om än lite stressad), och vi träffade en norsk servitris (världen är liten).



Förrätt: Borlotti Bean Bruschetta och friterade ravioli med Arrabbiata-sås. 


Varmrätt: Turkey Milanese till mig (med smarriga funky chips på sidan), och British Shin of Beef med krämig polenta till Olle. 



Efter maten tog vi en promenad runt stan, och sen ville Olle åka The Great Wheel of Glasgow. 125 feet högt. Hua tänkte jag, men jag är så otroligt glad att jag åkte med, för:


Jag fick ett STORT påskägg, av choklad, med ett S på.

OCH, i ägget låg: 


Japp, numera titulerar man sig fästmö, och mitt vänstra ringfinger är numera mitt vänstra blingfinger.


Olle & Sara, 7 april 2012, Great Wheel of Glasgow. 


Iiiiiiiiiiih!

1 kommentar: