söndag 15 april 2012

Sjukhelg

Tycker inte om när en hel helg går åt till att må dåligt. Trotsade förkylningen lite igår och idag, men man blir trött så snabbt... Invigde nya klackarna igår förmiddag efter en trevlig sovmorgon, och bjöd Olle på superbrunch på Cafezique (som enligt kritiker har bästa frullen i stada!). Riktigt smarrigt, härligt ställe och trevlig personal. 


Vi satt på loftet.


Gött! Olle tog en stor vegetarisk frukost med supergoda bönor, stekt portobello, potatisscones, en massa halloumi, stekta tomater, bröd & sallad. Jag tog en English muffin med Eggs Benedict, Puddledub bacon och hollandaisesås. Och så hinkade jag i mig en massa färskpressad apelsinjuice, finns väldigt få drycker som är godare!

Efter det myste vi på marknaden i solen innan vi var tvungna att gå hem och lägga mig. Spenderade resten av dagen i sängen och såg tre filmer, hinkandes te och huvudvärkstabletter med vetekudde som en halsduk runt den onda halsen. 

Idag har vi njutit av vårvädret i favoritparken, Victoria Park. Vi kan ha halvsovit lite på en solig parkbänk... Efter det blev det storhandling, och nu väntar jag på att degen ska jäsa klart så jag kan börja knåda. Idag blev det fetaost och cashewbröd, som ska ackompanjera Olles härliga tomatsoppa senare i veckan. 




Snaaaark...







Pangséer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar