måndag 23 april 2012

Crunch time!

Idag är det dags: kemitenta 14.00 (15.00 svennetid). Jag har spenderat helgen med att förbereda mig, nästan till max. I lördags blev det dock ett pass på Pexel innan jag kunde ta tag i pluggandet, men igår blev det plugg hela dagen (nästan). Fick fina råd från svärfar också, så igår blev det tidigt i säng efter en trevlig kvällspromenad. Och idag ska jag bara ta det lugnt, gå igenom formlerna en sista gång, och sen kör vi!

Blir minsann lite bilder från gårdagen också, min telefon var inte död för en gångs skull!


Ställde till med storbrunch - man måste ha energi när man ska plugga!



Mellis - man måste unna sig saker också, speciellt när man pluggar kemi!


Efter-middagen-godis: hemgjorda isglassar (mangojuice) = gott! Det var vad Olle och jag käkade när vi såg Giffarna äga AIK (typ) på Råsunda!



Godaste kaninen jag har ätit på senare år!


Bästa soppan till middag - grön ärtsoppa!



Kvällspromenad i hamnen (mobilen är inte överdrivet bra i mörker, men men...). 






Bästa bilden jag fick av The Clyde Arc, som annars är mer upplyst och mer pampig, men i alla fall...


The Armadillo - en arena/konserthus. Det var konsert i hallen bredvid, SECC, så det skakade och lät i hela hamnområdet. Kunde inte urskilja vilket band det var dock...


På väg hem.

All in all: jag hade en ganska mysig dag igår, trots allt pluggande. Men jag önskar ändå att jag hade kunnat vara hemma i Sverige och firat min pappa och lillasyster, som båda två hade riktigt stora födelsedagar igår. 

Jag hoppas ni hade en fantastisk dag utan mig och Olle! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar