fredag 6 april 2012

100% excited!

Igår var en ganska tråkig dag: jag jobbade, jag åkte hem och skulle plugga, men det blev film istället. Bakade lite mer bröd, Olle kom hem och vi lagade mat (rotmos och fläskkorv med 96% kött, hur gott som helst!), vi läste nya Jamie-tidningen som kom med posten och kollade på serier. Och så ringde telefonen.

Det var Professor John Hunter. Jag ska få åka på utgrävning i sommar! Så himla coolt och spännande! Så här lagom till påsk fick jag alltså veta att jag ska spendera 10 dagar på den skotska ön Eigg i sommar, och assistera på utgrävning av en kapellruin och en kyrkogård. Woho! Ska bli himla kul, men jag ser inte fram emot vädret. Det kan bli riktigt nasty där tydligen... Men man får väl hoppas på det bästa.

Fick andra goda nyheter igår med: inget jobb idag, inte ens halvdag, så jag är ledig! Och så har jag fått lön, allt känns verkligen riktigt fint nu!

Hoppas alla ni andra har en lika härlig start på påskhelgen som jag har!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar