söndag 27 oktober 2013

Orkan!

Nu har orkanen dragit igång på riktigt här, även om Skottland inte ska vara värst drabbat. Vi har haft höstväder med regn och blåst i ett par dagar, men nu är det riktigt ruggigt utanför fönstren. Vi har haft långhelg här hemma, Olle var ledig torsdag-fredag och jag blev halvledig i torsdags och hel-ledig i fredags som av en händelse. I fredags spenderade vi ledigheten hemma i lägenheten så när som på en liten utflykt till stan (bland annat för tygaffärsbesök) och i lördags blev det mer av det samma för Olle medan jag for ner till stan för att fixa håret. 

Verkar kul att vara barn på Mandor's tygaffär.

Efter frisör-besöket mötte Olle mig på skolan och tillsammans med Marios spenderade vi eftermiddagen på Glasgow Uni's öppet hus-dag. Förutom den obligatoriska säckpipemusiken hade de bland annat ett litet fotobås där man kunde ta roliga bilder, vilket var mycket uppskattat. 

Jag avslutade dagen med att skypa med familjen - lika härligt som alltid så klart, kanske lite mer än vanligt till och med! Jag längtar verkligen hem jättemycket nu, jag önskar att det var jul NU! Eller ja, efter min födelsedag...

På tal om födelsedagar så har jag idag jobbat med att förbereda inför både Olles och min. Vi fyller ju två tisdagar i rad, och det ska så klart firas!


Kalasförberedelser.

Äpple och kanel till Olle på hans stora dag så klart!


Storkok på G i form av en gigantisk tacopaj, en av mina specialiteter.

Toppad med ost och efter det även vitlökssås. 

Det var nästan omöjligt att inte sätta tänderna i den här godbiten när den
kom ut ur ugnen!

Vi sparade tacopajen till en annan dag och mös på tu man hand i köket med
fondue och vin istället.


Förutom att ha bakat och lagat en massa mat har vi ju idag också pluggat. Olle har hjälpt mig med alla tabeller och grafer till min labbrapport (och tagit betalt i fotmassager) och så har han pluggat lite själv med. I morgon lägger jag labbrapporten på is dock, jag måste plugga till mitt test på onsdag. 


Jag har inte bara jobbat med labbrapporten i helgen; efter att ha handlat
pysselgrejer på stan i fredags fick jag ett ryck under natten och började
fixa ihop min scrapbook av nyhetsartiklar som ska in om ett par veckor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar