fredag 11 oktober 2013

Det fortsätter!

Bakgalenskaperna fortsatte idag när jag kom hem ifrån skolan, men nu tror jag i alla fall att jag är klar för en tid framöver...

Jag bakade muffins idag, här har vi hallonmuffins på G.


Jag toppade muffinsen med vaniljpudding och kokosflingor.


Jag bakade även chokladkaka, jag ville nämligen försöka mig på en typ av
tårta.


Mittenlagret bestod av kolapudding.

Jag toppade med chokladpudding.

Sist men inte minst blev det lite mer choklad på toppen!




När Olle och Kristian kom hem satte vi igång med maten och dukade upp
i tid för att titta på landskampen mellan Sverige och Österrike - vi vann!

Till middag körde vi kylrensning, det blev korv, kokta pärer och diverse
grönsaker som nog gått ut.



Efter maten blev grabbsen riktigt matcho och drack
whisky medan de skrek på diverse domare och spelare. 

Medan grabbarna kollade på fotboll skypade jag med familjen och sydde lite (vem behöver titta när man hör allt som händer tre rum bort då pojkarna gormar i köket?). Jag känner mig riktigt trött nu, trots att jag hade en så kort skoldag. Vi hade en labb idag mellan 10 och 12.30, som fortsättning på gårdagens. Vi framkallade vår SDS-PAGE gel och analyserade LPS-komponenterna vi testat och räknade och ritade grafer. Vi hade det riktigt trevligt faktiskt, och då vår gel äntligen var klar kom läraren som hållit i labben under alla de år den har gått och sa att det var den bästa han någonsin sett! Då känner man sig nöjd! Självklart förevigade jag denna händelse med en serie foton av denna fantastiska gel!








Nu måste jag verkligen sova, jag ska upp tidigt i morgon och guida en tur för ISoc. St Andrews och Queensferry står på menyn!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar