onsdag 23 oktober 2013

Krya på mig!

Så har man åkt dit då. Hela veckan har jag tagit hand om Olle som varit förkyld och nu har så klart jag fått mig en dos. Det börjades så klart idag när jag hade mitt essätest som jag jobbat på i veckor nu. Jag tog mig i kragen och fixade det trots min onda hals och ett smått förvirrat sinne i mitt värkande huvud, förhoppningsvis märks det inte alltför mycket. Jag har skrivit på min essä så länge nu att jag när jag skriver bloggen upplever ett obeskrivligt tvång att sätta in referenser. Det är inte över än heller. Eftersom Olle och jag far till Sverige nästa helg måste jag skriva klart min labbrapport innan dess och plugga till veckans prov samtidigt. Så klart har jag dessutom tagit på mig en massa annat och nu har jag även insjuknat i någon sorts förkylning. Fantastiskt! 

Jag har inte gjort mycket de här dagarna som varit förutom att skriva på min essä och fila på mitt CV inför praktikansökningarna. Än så länge har jag inte sökt något då vi ska ha ett möte först, men det verkar ta sin lilla tid. Jag vill gärna ha allt klart innan jul så att jag kan fokusera på mina studier under den kommande terminen. Som Masters-student förväntas man nämligen hålla ett visst betygssnitt, annars får man hoppa ner till en Bachelor igen... 

Nu måste jag verkligen sova för att orka med min 7-timmars labb i morgon. Problemet är att jag inte riktigt kan andas när jag ligger ner och mitt huvud är så snurrigt att och febrigt att jag är lite smårädd att jag inte vaknar i morgon bitti om jag somnar. Var är min svenska blåbärssoppa, min tröstande bror och min sköna Ektorp-soffa när de behövs?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar