onsdag 16 oktober 2013

Masters nästa!

Så, senast jag bloggade var i måndags efter min intervju, och jag var inte så positivt inställd. Igår glömde jag dock allt och gick vidare, jag inledde dagen med att läsa igenom 11 vetenskapliga artiklar till min essä och sedan hade jag 2 föreläsningar där jag skrev för brinnande livet. Efter det blev jag inlåst i kemibibblan IGEN, men tog mig ut till sist ändå.

Jag var rätt trött när jag kom hem och jag satte mig som vanligt och kollade min mejl då jag kommit in. Där var det. Mejlet jag väntat på. Jag vågade inte öppna det själv, så jag sprang in i Chloes rum och vi satt hand i hand och läste mejlet som började: "Dear Ms Elg, we are pleased to inform you that...". Efter det läste vi inte så mycket längre, utan skuttade runt och kramades och skrek istället! 

Strax efter detta kom Olle hem och föll in i segerdansen, och när vi till sist blev lite snurriga rusade jag in i sovrummet och meddelade först Spunken och sedan ringde jag familjen, vilket ledde till mig skrikande. Ah, det var en härlig känsla! 

Vi "firade" med att käka middag framför Sverige-Tyskland matchen (som gick helt åt pipsvängen i andra halvlek) och sedan var det mer eller mindre tid att gå och lägga sig, men jag hade lite svårt att sova!

Nu börjar den långa processen med att skaffa sig en praktikplats, annars blir det ingen MSc. Förutom att lägga ner tid på ansökningar måste jag också ha ett visst betygssnitt för att behålla min plats, så det blir till att plugga hårt också. 

Idag var jag uppe med tuppen (hade som sagt svårt att sova) och började dagen med ett kort tandläkarbesök innan jag latade mig igenom förmiddagen fram till klockan 2 då det blev föreläsning. Återigen var jag tacksam över att jag förra året pluggade MoL, det har verkligen gett mig försprång, men det är lite tråkigt att lyssna på samma saker igen.

Efter föreläsningen knatade jag som vanligt hem igen (denna dag i regnet) och då Olle kom hem åt vi först och sedan spenderade vi resten av kvällen på gymmet. Jag träffade min klasskompis Niall där och han tyckte att jag skulle komma och vara med på deras trampolin-träning, men jag hoppade det. Ha. Ha. Ha!

Nu ska vi sova här i ett mörkt och regnigt Skottland och då vi vaknar i morgon hoppas vi att våra skor torkat efter springturen till och från gymmet (många pölar som doldes under blöta löv i mörkret fick sig en känga!). Jag har sju timmars labb igen i morgon, förhoppningsvis går den lika bra som förra veckans!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar