måndag 1 maj 2017

Valborgsvecka

Veckan som gått var inte alls lika tuff som veckan innan, trots att vi nu jobbade 5 dagar som vanligt. Det kan vara för att det varit rätt fullt upp - vi har två nya studenter: Jess som nyss påbörjat en PhD och Enoch som är med oss för ett tremånaders Masters-projekt. Jess är tyst som en mus men verkar ha valt mig som sin favorit och säger ibland en mening eller två om vi är ensamma, så jag hoppas kunna öppna upp henne lite mer. Att göra en PhD är svårt nog utan att ha stöd från sina kollegor! Enoch och hans tidsbegränsade projekt är vi ganska nöjda med, han är verkligen otroligt uttröttande att jobba med. Mycket entusiasm med också otroligt mycket ego och lite problem med att respektera tjejer som överordnade...

För att undvika Enoch har jag begravt mig i jobb så mycket som möjligt, men jag har matchat det så att när han är i labbet är jag på kontoret och tvärtom. Tror inte att jag köra den stilen i tre månader men det hjälper. Hela labbet har också fokuserat mycket energi på att hjälpa Christie. I onsdags hade hon ett seminarium att ge framför hela centret och vi har så klart suttit igenom test efter test för att hon ska få öva och fila på både presentation och material så mycket som möjligt. Hon gjorde - som vi alla visste att hon skulle - väldigt bra ifrån sig och vi var alla så stolta!


Min makalöst trevliga jobbpromenad är extra fin nu om våren.



Måndagsgöra: Flytta upp en hylla en pegg så att Mavis dator får plats på skrivbordet. Övervakning och ingripande av svenska IKEA-experten vid behov, annars satt jag mest och skrattade åt dem!


Måndagsmiddag a la Sara.




Räkpasta och onion bhajis (för jag inte låta bli om det är extrapris!).



Tisdag, och mot jobbet återigen i solen.




Ingen hemmamiddag den här dagen, utan delad matglädje på Walkabout med Christie innan nya Fast & Furious-filmen på Cineworld. Vi var så himla taggade och Christie behövde verkligen en paus från att jobba på sin presentation. 


Inhandlat innan biobesöket: tysk korv för en hundring från en genomresande marknad i stan.


Onsdag och domedag för stackars Christie. Vi övade hela förmiddagen, en M&M för varje poäng från domarna (jag, Mavi, Tom & Steph).


Onsdagssallad, förberedd av moi medan Olle satt klistrad framför fotbollen.



Svävande keps!


Efter matchen blev det kvällsprommis och lite grannmys.


Han ligger och lurar morgon och kväll, alltid ute efter lite myspys.


Vad hittade vi promenaden? Årets första inhemska jordgubbar! 6 kartonger har redan inhandlats och avnjutits den här veckan...



Torsdag och yogadags i solen efter en lång jobbdag. Så här fin utsikt har man (visserligen oftast upp och ner med huvudet mellan benen, men ändå) från vår yogastudio i parken på veterinär- och forskningscampuset! Hela bakväggen är av glas och vetter ut mot floden och parken. Vi har även takfönster, så vart man än står är man badad i ljus och solsken, väldigt lugnande och om man står längst bak väldigt svettigt om solen ligger på!


Färdigsvettad och på väg hem med Christie & Mavi.


Mavi och jag efter yogan för några veckor sedan, Christie var mycket saknad men vi var glada ändå!


Efter yogan väntar alltid middag för fyra hemma, tack vare vår privata kock. I torsdags bjöds det på grönsakspasta, sallad & vitlöksbröd och vi blev kvar till 10 runt bordet och pratade och pratade. Olle tycker att det är lika roligt att höra om allt jobbdrama varje gång!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar