måndag 1 maj 2017

Annandag påsk

Precis som idag började jag veckan efter påsk och efter vår semester med en ledig dag! Väldig skönt att få ta igen sig och packa upp måste jag säga, fast inte för Olle som så klart måste jobba...


Jag är i alla fall solidarisk och kliver upp tidigt tillsammans med Olle!


(Oftast kliver jag upp tidigare och gör frukost för att samla wifepoints).



Om man börjar dagen med lite franska för man extra poäng som fru - Olle repar på datorn och jag tar ibland anteckningar i min lilla franskabok.


Olle kom inte tomhänt till jobbet - han hade en liten påskgåva med sig chefen Steven som gillar spicy mat. Kanske inte så här spicy dock...



Jag ville inte komma tomhänt till mitt jobb dagen därefter heller, så jag började slå in alla möjliga grejer!


Pysseldag!


Jag hittade världens bästa parodiböcker till småbarnsföräldrarna på jobbet: en till Steph baserat på Clark's favvobok (We're Going on a Bear Hunt). Perfekt för äldsta kollegan som alltid är orolig över sin ålder!



Tom har alltid problem med sådana jobbiga saker som bakfyllor, så han fick den här! Mycket uppskattat & lärorikt.






Första påsen färdigpackad.


Det var Clarks födelsedag över påskhelgen så jag fixade ihop en liten present enligt mamma Stephs önskningar. En Mumin var på listan, men jag vet inte om Clark eller Steph var mest excited...


Både Olle och jag tog med oss ett varsitt paket muminkex till jobben också. Nostalgiskt, men otroligt sockriga!


Avundsjuk granne - vet inte om han helst ville ha kexen eller en mumin att mörda?



Jag kunde inte hålla mig och Clark fick lite extra paket också: Beatrix Potter-böcker (som han som tur var inte hade än!)...


...och en filt med huva desperat färdigstickad under dagen!



Inte världens snyggaste paket, men det är svårt att slå in mjuka grejer.


Ta-da! Hela högen av påskgåvor tillsammans i väntan på utdelning.


(Inte alla presenter följde med till jobbet, en for iväg till NZ).


Steph var mycket nöjd med både sina & Clarks paket och FaceTimade honom och pappa Duncan hemma direkt när hon öppnade allt där vi satt ensamma på kontoret på tisdag-morgonen. Clark verkade lite konfunderad över mumintrollet men ganska nöjd att få se mamma så snart igen efter att hon gått till jobbet. Jag var minst lika nöjd för jag fick en påsk-klubba av Steph (det var ju rea på allt påskgodis)!


När jag äntligen blivit klar med alla paket hade jag pausvila i ca 20 minuter, sedan var det dags att ta sig upp igen...


Jag lockade håret...


...och vandrade ner mot stan för att möta Olle efter jobbet. Han var lagom nöjd med detta!


Promenaden hem gick i rask takt för att vi skulle hinna hem till vår lilla kvällsdejt i Laura & Nialls efterlängtade sällskap. Vi hade inte setts på hur länge som helst och jag hade ett till litet paket att dela ut: vin-läppglans till Laura som ibland har problem med sminket efter att ha druckit rödvin!


Vi konsumerade mat från DumplingMonkey (samt möjligtvis en del vin som Niall var tvungen att släpa med sig) och efter det bjöds det på en fruktig efterrätt (och kanske en kladdkaka som knappt blev avsmakad då vi var så mätta. Vi delade den 50/50 mellan lådor som följde med Niall & Laura hem istället!).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar