måndag 1 maj 2017

4-dagars

Trots att måndagen var en ledig dag kändes förra jobbveckan förvånansvärt tung. Kanske var det att vi haft för mycket ledighet och blivit vana, kanske var det att solen sken en del utanför fönstret och deprimerade oss där på insidan. Vad det än var så gick det lite trögt för oss alla...


Tur att man får njuta en liten stund av utelivet när man går till jobbet i alla fall!


Alla körsbärsblommor har nu typ dött, men under två veckor har de stått helt makalöst fluffiga och rosa överallt!



Sista påskliljorna höll i men har nu blommat över...


...fast de stod lite längre hemma!


Vi räddade en liten humla som kanske vaknat för tidigt i påskvärmen på jobbet. Det blev ju kyligt igen och just den här lillen hade problem. Den fick lite sockervatten från myggen och placerades sedan ut igen på en trevlig blomma.


Till jobbet & från jobbet!



Hemma igen!




Henry hade inte tid att hälsa mig välkommen hem, han höll på att undersöka en ny granne.


Tisdagsmiddag - rostade grönsaker med pasta. 



Som sagt, veckan var trög och jag hade vääääldigt svårt att få upp Olle på onsdagen.


Det går lite bättre att locka upp honom om det vankas frulle (samt mellis att ta med).



Aaaah, de är så fina våra vårträd utanför dörren! Håller bara i några veckor så man måste passa på!


På plats för mer jobb som var rätt kontors-tungt under onsdagen. Lite tråkigt och framförallt ensamt när alla är i labbet.


Mot hemmet, men via en annan väg för omväxlings skull!



Olle väntade med middag hemma: baconinlindade sparrisar...


...och pumpa-"chips" med panerad kyckling. Jag bidrog med sallad.



Torsdags-frukost, och a la Olle den här gången!


Också a la Olle: middagen som bestod av hjortkorvs- och svamppaj!



Inte bara Olle väntade på mig hemma när jag kom hem sent, men han var den enda som bjöd på mat.


Torsdagkvällsbak för fredagens after work hos Mavi - icke-kaffe dessert till mig.



Fredagmorgon och Henry väntade tålmodigt utanför dörren för lite morgongos innan jag satte fart mot jobbet.


Numera följer han mig ut till vägen när jag går!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar