tisdag 16 maj 2017

Konferens

Förra fredagen blev det inget jobb, bara myshäng med kollegorna på Hilton i Glasgow's West End på vårt forskningsinstituts konferensdag. Mycket trevligt! Massor av informativa och intressanta presentationer och också en möjlighet för mig att networka och prata med alla mina kontakter, både från vårt lilla campus och det stora. Jag snattrade så mycket med olika människor att jag tappade bort min grupp och hamnade efter när de övergav hotellet till förmån för en lätt lunch i den botaniska trädgården alldeles bredvid! Som tur var visste jag vart de var på väg så jag skyndade mig efter dem och njöt verkligen av både solen, sällskapet & maten vi avnjöt i parken med alla andra fredagsfirare.



Vi var inte direkt de enda på plats...




Mavi var munter i solen.


Lunch-time!


Tom rekommenderade mochi-cheesecake, så vi delade på en. Mycket mysko...



I den andra rasten efter lunch smet jag, Mavi & Christie iväg och medan Christie ville hem och sova efter en sen natt begav Mavi och jag oss ut på äventyr i West End med en varsin glasstrut i handen!


Jag introducerade Mavi för Nardini's, bästa italienska glasstället - jag åt dagens specialsmak: plommonmunk!



Vi gjorde ett stopp på en vintage-butik...



Mavi var i valet och kvalet, men bestämde sig till slut för en kjol.


Nästa stopp var floristen och sedan en prommis i Kelvingrove Park på väg hem.





Efter vi traskat hela vägen hem var vi lite trötta så varvade ned hemma hos Mavi med en varsin kopp te. Myspys!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar