måndag 1 maj 2017

Finväder & födelsedagar

Den 22:a april var som alltid en viktig dag då två av de viktigaste personerna i mitt liv fyllde år - pappsen & Emmis. Tyvärr var vi ju inte på plats, så vi fick nöja oss med några telefonsamtal... Om man inte får komma på födelsedagsfika får man hitta på annat att göra, och det gjorde vi minsann! Vi började den soliga lördagen med frukost-picknick (på italienska matrester) på väg in mot stan. Så skönt & upp-piggande i solen och extremt gott med mat.


Det är så lätt att kliva upp när vädret ser ut så här utanför rutan.



Jag försökte piffa mig lite i alla fall, och som tur var hade den sena natten inte satt alltför många spår!


Som sagt, det var finväder ute!














Parkfrulle - hembakt bröd & dipprester efter Mavis flatwarming.




Vi stötte på en av de senaste sopbilarna i stan: The Wasteater.


Vad gjorde vi på stan då? Jo, Olle väntade snällt och pluggade lite medan bet ihop och gaddade mig ännu en gång. Första gången i Glasgow och jag är supernöjd med Ellie & Otherworld Tattoo Studio!



Nästan klar...


Efter att allt var plastat & klart blev det shopping med en linslus & fortsatt blomstertema, samt lunch på malaysiska Banana Leaf som Olle velat testa i flera år nu.





Hemma var det dags att skala bort plasten och ta sig en titt. Olle var nöjd och jag var svullen...


Medan jag var och gaddade mig missade jag att hänga med ScienceGrrl på ScienceMarch i Edinburgh, rackarns! Såg riktigt festligt och trevligt ut, men mycket stöd för vetenskap och forskning.




Söndagmorgon och solen sken ännu mera än under lördagen. Obligatorisk parkprommis inledde således dagen och jag tog ca 7000 bilder som ändå inte är fina nog att visa upp hur härligt det var.
















Överallt kunde man stå under ett fluffigt rosa tak eller vandra längs lummiga gångar.



















Vi hann precis lämna parken innan löptöntarna började sina lopp som förstör hela myskänslan i ca en timme innan de beger sig och när vi kom hem blev vi hälsade av en annan tönt...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar