måndag 29 maj 2017

Rogano

Förrförra söndagen cashade vi in en av våra vouchers för en middag på en av de äldsta och populäraste restaurangerna i Glasgow: art deco/50-tals-paradiset Rogano Oyster Bar! Trevlig avslutning på helgen och god mat!


Solen sken fortfarande så jag inveg en klänning jag köpte på rea för läääänge sedan. Som jag längtat efter att ha den på mig (använd typ minst 2 gånger i veckan sedan premiären!). 


Olle bjöd på G&T innan vi begav oss ut. 


Stilig karl man får ha på armen! 




Dags att bestämma sig. Inte helt lätt...


Jag tog till slut en thai-curry med fisk & skaldjur medan Olle käkade dagens fisk. Min smakade mums men såg inte mycket ut för världen, Olles plockade poäng på båda!





Vi delade även på en efterrätt: favoriten alla kategorier - sticky toffee pudding!


Vi hittade en mysko buske med fina blommor på väg hem längs floden.


Solnedgång över Clydeside.








Vi hade vindproblem vid Riverside Museum...


Mer efterrätt?


Vi chillade lite på grästronen - det är en lång prommis hem, ibland måste man pausa!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar