måndag 1 maj 2017

Valborgshelg

Vår valborgshelg var ganska trist sett till vilka finfina planer vi smitt men aldrig fick sätta i verket på grund av det skotska vädret. Soligt med lite moln stod det för både lördag, söndag och idag. Jo tjena, det är mulet, blåsigt som fanken & tunga regn/hagelskurar. Inte direkt bästa vädret för utflykter...

Det blev i alla fall en utflykt, mer löneberoende än väderberoende. Efter att vi inkasserat lönen och jag mött upp favoritgrabbarna Olle & Niall på stan efter jobbet for vi alla mot IKEA på en otroligt seg buss som gav oss massor med kvalitetstid med varandra (vi har inte setts på ett tag). Väl framme inledde vi smart besöket med köttbullar och daimtårta i restaurangen (som före detta anställd vet man ju att restaurangen stänger lite tidigare) och det skulle visa sig vara en riktigt fin idé då vi tog en herrans lång tid på oss på övervåningen, trots att hälften av rummen var under konstruktion. Det är bara så kul att gå på IKEA med de närmaste; kritisera, drömma, smida framtidsplaner och bara snacka och tramsa runt lite (speciellt på barnavdelningen). Det blev lite stressat på bottenavdelningen när vi faktiskt skulle handla, men jag tror att vi alla kom därifrån nöjda och med det vi skulle ha. Förutom diskborstar, jag glömde diskborstarna. Olle har inte låtit mig glömma det heller...


Löningsdag! Fram med nya väskan (massor av plats för kanelbullar och bortglömda diskborstar).


Olle sportar här en snigelhatt från IKEAs barnavdelning. Mycket stylish.


Vi glömde att handla växter på IKEA så jag fick tulipaner från Sainsbury's istället.


Så klart inhandlades även skotska gubbar på Sainsbury's, och de avnjöts med lite grädde framför Graham Norton sedan.


Lördagsbrunch i förberedelse för en West End-fönstershopping-session i det dåliga vädret.


Olle var lite småsugen på att köpa ett fiskhuvud. Eller en hel marulk...


På väg hem via smågatorna.


Mer blommor! Jag kan inte låta bli...



I väntan på...


...fika! Färska (läs frysta) bullar från IKEA och en liiiiiiten kopp kaffe till känsliga Olle.



Middagsprepp: smördegsfickor med skinka, ägg & ost/kyckling, pesto & ost/gröna bönor, broccoli & ost...


...serverat med valnöts, brysselkål- och tranbärssallad.


Medan Olle gömde sig från det dåliga vädret framför Giffarnas match igår så bar jag mig av mot Kennedy & Co för Olaplex-behandling och klipp. Supernöjd minst sagt, Meghan är min nya favorit!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar