måndag 1 maj 2017

Rabarbervecka

Veckan innan påsk blev lite ofrivilligt en rabarbervecka efter ett inköp av inhemska rabarber under vår mys-söndag shoppandes i West End dessförinnan. Som tur var dök jag upp på jobbet på tisdagen och David annonserade att det var hans födelsedag (som vi alla glömt/inte visste om). Jag framstod alltså som dagens superkollega i jämförelse med de andra, helt slumpvis! 


Jag måndagsbakade och använde en liten bit som hjälp att hålla mig vaken när jag förhörde Olle. Redovisningsekonomi är såååååå kul!



Steph blev avis när jag skickade en bild på kvällsgodiset, men var glad igen när det visade sig att den följt med till jobbet dagen efter!


Födelsedagsfika!



I förberedelse för vår lilla påsksemester lagades ingen supermat innan påsken direkt: jag bjöd på pizza direkt från en frysdisk under tisdagen då Olles fokus var någon annanstans.


Sista promenaden till jobbet innan påskhelgen!





Jobb, jobb, jobb...


Insekteri-häng med Tom & Mavi!



Cirkelkomposition, både för veckan & bloggen: sista rabarberkakan konsumerades strax innan vi gick hem för påskledighet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar