fredag 27 maj 2016

Pysselsättning

Har man inget att göra om dagarna då solen bestämt sig för att inte vara framme, då kan man sysselsätta sig med att omvandla olika tyger till saker. Jag har en hel låda med tyger som jag köpt lite nu och då, som bara ligger där och väntar på att bli formade. 


En bit tyg blev en kjol, och en gammal sjal likaså. Kjolen nedan är Olles favorit, och visst, den är fin, men tyget var dubbel-lagrat och ett rent helvete att jobba med...


Här för länge sedan satt jag och slavade över Olles Eurovision-mantel.
Nu när Eurovision är över blev den dock snabbt klippt i bitar som jobbar
 som kuddar i olika rum.


Sysoffan - komplett med kuddarna jag jobbade på (i limegrönt/gult & osynliga i mörk lila)
 och min igelkott där jag förvarar alla mina sticknålar, saxar, knappnålar...
Min sykotte helt enkelt. 


Kuddar på plats där de fick plats.

Lillrummet är för övrigt lite omgjort nu när Faith flyttat ut. Vi har öst in alla
 möbler vi inte får plats med någon annanstans helt enkelt! Jag ser fram emot
mörka höstkvällar i fåtöljen med en trevlig bok och lite eld i kaminen. Om
ingen ny flyttar in så klart!  


Den här lyktan är jag mäkta stolt över, för den var billig. Vi hade sneglat på
 den på IKEA många gånger, men alltid bestämt att den var för dyr och onödig.
 När jag var där sist satt den här dock på en hylla i fyndhörnan... Ka-ching!

Inga nattliga rosor från Olle, men ganska fina ändå.


Nya tavlorna som jag pysslat ihop.

Vi har piffat lite nytt i sovrummet också - kan ni gissa var?
 Förmodligen inte, så låt oss zooma.

Ta-da! Jag hittade statisk vinyl på en affär, så vi sprayade på med vatten
 och nu har vi finfina mönstrade småfönster! Superlätt, billigt och
 ganska roligt att göra, och det ser inte helt ofint ut...

...dessutom skyddar det ju oss från insyn i rävhöjd, vilket kan vara bra att ha!

Jädrans fönstergluttare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar