torsdag 26 maj 2016

GIF-stickning

Förra veckan var en match-tät sådan, Giffarna spelade hela tre gånger inom loppet av strax över en vecka. Olle tittade så klart på alla tre, numera på vår TV (vi har kommit över skammen av att äga en nu). Jag placerade mig snällt bredvid Olle och hejade mer eller mindre aktivt som jag brukar (jag höll mig ifrån att ta en tuppis i alla fall!). Oftast sitter jag och stickar bredvid, och när man har tre matcher på en vecka hinner man rätt långt! 

Just det här nystanet började betas av i söndags, men då hann jag inte så långt (tupplur!).

Onsdagsmatch (innan vi pluggat in TV:n).

Jag fuskade lite och stickade under fredagens Graham Norton också.
Lite knivigt i mörkret, då gäller det att an stickar ett lätt mönster...

Så här långt hann vi då på fluffet.

Lördag morgon och ingen mat hemma. Regnet öste ner, så vi levde på det enda
 vi kunde åstadkomma: våfflor med bottenskrapsylt.

Matchen drog igång strax efter att vi äntligen tagit oss ut och handlat, och vilken
 match det var! Giffarna vann med 5-0 och Olle har väl sällan varit så lycklig!


Jag var också lycklig, jag hann låååångt.

Olle var alldeles för uppspelt för att laga mat, så vi åt bara lite snacksig mat
 och sedan fyllde vi på med popcorn framför filmen Triple 9 på kvällen.

Som vanligt intogs Olles popcorn med pinnar (man blir inte kladdig då).
 Det här är en ytterst konstig vana som han haft rätt länge, och som jag nu
 även plockat upp. Förutom popcorn drack vi även coca cola för första gången
 på 100 år, eftersom någon lämnat en liten flaska som drinkmix till Eurovision.
Vi är fortfarande inte några jättefans... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar