fredag 27 maj 2016

Nästan sista maj



Vissa dagar ser det ut så här utanför fönstret i Glasgow, till exempel idag, igår och i lördags. Olle är ett fan då det är perfekt studieväder, jag är inte lika glad och nöjd... Dock fick vi finväder i helgen på söndag, och då passade vi minsann på att njuta i parken.

Först bjöd Olle på mini-quesadillas till brunch. Han försökte mata Henry också,
men det gick sådär...



Man måste passa på med shorts medan man kan!
Parkprommis! Solen bara gassade och färgerna sprakade. Olle sprakade också...







Olle firade fortfarande Giffarnas 5-0-vinst från dagen innan...


Efter parkbesöket blev vädret lite sämre innan det blev bättre igen, så Olle satt nöjt hemma och pluggade ännu mera. Jag satt bredvid, mindre nöjt, och stickade. Dock blev inte hela dagen en tråkig Olle-plugg-dag, för på kvällen tog vi oss ut i West End för att pub-quizza med Laura, Niall, Zoë & Marisa. Trevligt!

Jag invigde min nya vinröda kavaj som jag köpte
 förra veckan på rea, för - håll i er - £2! 

Finväder var det även igår, i alla fall på morgonen, så vi tog chansen och knallade tillsammans in till Olles jobb i arla morgonstund, bland alla blommor och blad. När jag vände hemåt var det inte lika soligt, men trevligt i alla fall. Jag gjorde en snirkelcirkel runt West End för att ta en titt i alla parker, och blev som väntat inte besviken. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar