onsdag 18 maj 2016

Eurovision 2.0

Ingen Nancy i år, vilket var sorgligt så klart, men vi hade det ganska kul ändå. Hela dagen spenderades med att förbereda, mat och framför allt teknik... Det var lite stressigt där ett tag, men som vanligt släppte allt när gästerna ramlade in. Bex först ca 1 timme före alla andra, så vi hann prata av oss hela årets händelser sedan sist vi sågs. Strax därefter kom James och Mhairi, och sist men inte minst, och inte alls så sent som väntat kom Niall som blev krambombad av mig. I mitt försvar hade jag inte träffat honom på vad kändes som 100 år, och han är så go!

14:e maj och dags för EUROVISION!

Pesto-prepp, ärtstyle.

Jag stod för snacksen, bland annat laxsnittar...


...och 100 sorters dipper (feta, varm soltorkad tomat/kronärtskocka & pesto) och grönisar.

Olle stod för makalöst gott pulled pork. Seriöst, vi har levt på det i några dagar nu,
 och det är himmelskt!

Himmelskt pulled pork i kombination med hembakt bröd och brie blir...


...mellomackor!

Bex och jag skötte drinkstationen, Bex med den mest brittiska sommardrinken
 någonsin: PIMMS! och jag med mina knepiga men goda konkokter.



Pimmsen var en favorit som väntat, speciellt med de brittiska jordbären, och mina drinkar var som sagt inte fy skam de heller. Ett tag körde vi på salt karamell-vodka & toffe-äppelcider. Mmmm!


Vips blev det sedan lite tropiskt, och grabbsen var oväntat stora fans.



Jag fick användning för mina hallonbollar också. Jag gjorde dem i fredags.
Det är små droppar av hallonsås kan man väl säga, som är flytande inuti
 ett höljde som spricker och släpper ut en massa smak. Gott och framförallt coolt!


Dryckesreglerna var framme, och de var inte nådiga...

Megaballongerna var poppis, precis som vår försvenskade discoingång!




Coolaste glödlampan, som både kör med olika färger och snurrar på samma gång.
Går att sättas varsomhelst som en vanlig lampa. Praktiskt!


Vardagsrummet var lite mindre spejsat, men...


...vi lade stålarna på en stor "dekoration". Japp, numera har vi gett upp och äger en TV!
 Dock bara som skärm som vi kopplar upp till datorn. Idag visas Giffarna till exempel.

Sist men inte minst hade vi våra outfits, Olles blev sådär lyckad, men den såg hyfsat kiltlik ut i alla fall... Han sportade även en halvt ofärdig mantel, såsom var trenden i semifinalerna vi såg tidigare i veckan. 


Awesome boyfriend indeed!


Jag försökte matcha Olle i en otrolig glittrig klänning, som endast kan beskrivas som vilt limegrön.


Håret var både uppe och nere, och färgat blont för att maximera mängden fun!

Tim körde på less is more, då Olle förgäves försökte få på honom ett par klackar...

Nästan hela min skotska familj.

Mitt i natten blev det lite efterrätt också, ytterst svenska dammsugare och
mums-mums från IKEA bland annat,


Mhairi bjöd på otroligt goda Oreo-tryfflar, som James demolerade
 60% utav själv utan problem.

Priset för bäst topp-3 gissning gick till alla, för ingen tippade Ukraina!

Någon var lite trött när allt var över. Han är för gammal för att köra två-dagars stackarn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar