torsdag 26 maj 2016

Puckelbröd och piroger

Okej, egentligen har väl kanelbagels inget att göra med kameler och pucklar (om man inte lyssnar på små barn förstås), men ibland är det jobbigt med bloggtitlar! Jag bakade i alla fall större delen av eftermiddagen igår, så att Olle kunde komma hem och mumsa både till middag och kvällsfika. Han har tur han! 

Först degade jag ihop en bageldeg med kanel.

Oh så fin!

Kokade och ugnsredo.

De såg lite övergräddade ut, men det var mest kanelen.


Vad har vi här då? Jo, jag måste ju ha en fylllning till mina piroger.
Japp, det blev pesto igen... Lite mycket på senaste tiden kanske, och inte
 världens roligaste (om än väldigt god) pirogfyllning. Det fanns potential hemma
 till köttfyllningar, men ingen Olle som kunde laga dem (jag slipper helst
 kontakt med rått kött numera, alldeles för ärrad av mina kurser.). 


Fin färg i alla fall.




Att toppa, eller inte toppa, med ost - det är frågan!



Olle var mäkta nöjd med att allt var klart när han kom hem. Han behövde bara
 ta hand om berget av disk, så klart efter att han styrkt sig med pirog-näring. 

En varsin bagel testades till kvällsfikat, då vi fick sällis av Olles syster
 Anna på Skype. Trevligt!

Varma bagels med honing! Smakar som kanelbullar men mindre sött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar