onsdag 18 maj 2016

Brunchfest

Bara Olle, jag och Bex var kvar morgonen efter Eurovision, och vi hade en massa rester att bruncha upp. Melon, bröd, pulled pork i mängder... Det var en riktigt bra morgon, med sovmorgon, god frulle/lunch och efter det tjejsnack på väg till Bex tåg. Därefter blev dagen lat för mig, förutom en prommis parken bland alla blommor. Jag låg ute i solskenet i ca två timmar och stekte med historier och nya rön om parasiter och virus i lurarna, och kom in lagom till andra halvlek i Giffarnas match, alldeles röd i ansiktet och på överkroppen. Jag hade en skön tuppis i Olles knä medan Giffarna spelade klart, och sedan vaknade jag upp och såg ut som en brännskadad panda i nyllet, med stoooora solglajj-formade vita cirklar runt ögonen. Sexigt värre... Man måste passa sig för solen, även i Skottland!

Vi brunchade med uggleduk i Bex:s ära (hennes absoluta favorit).




Jag pimplade blåbärsdrink till frullen, skrämmande lik
 föregående kvällens otroligt goda gin-brygd, dock utan gin.
 Det var inte utan att man förväntade sig den smaken
 dock, jag pimplade en hel del gin/blåbärsdrinkar under
 Eurovision (grabbarna snodde ju de
 tropiska paraflax-drinkarna...).

Himlen gick i Giffarnas färger där jag låg och tittade upp, och visst, jag brände mig,
 men det var väldigt skönt medan det varade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar