torsdag 8 augusti 2013

Skärmblind

Jag har läst så mycket de senaste dagarna att ögonen inte fungerar optimalt, men jag försöker mig på ett inlägg ändå! Jag har uppenbarligen spenderat mycket tid de senaste dagarna med att läsa (4:e GoT-boken nu inledd!), men vi har gjort annat också! 

I måndags var ju Olle ledig en extra dag då vi hade "Summer Bank Holiday" här. Ingenting att fira, bara en extra ledig dag. De har sådana med jämna mellanrum här, och det här var sommarens. Vi gjorde ingenting speciellt alls. Vi storhandlade på morgonen och njöt sedan av en bamsefrukost innan vi skildes åt. Olle var hemma och pluggade medan jag gick på yoga. På kvällen blev det filmkväll med Harry Potter och Halvblodsprinsen (nr 6), så nu har Olle inlett den sista HP-boken. Han har blivit riktigt involverad måste jag säga!

En riktig brunch blev det, med korv och stekt ägg på tyskt rågbröd med
surkål. Mums!

Filmkväll kräver popcorn. Eller rättare sagt, vi hade inte plats för popcorn-
påsen i skafferiet längre, så vi var tvungna att göra oss av med dem. 

I tisdags var vi båda tillbaka på jobbet, Olle på Hudson och jag på Age. Jag hade morgonpasset och började så klockan 9. 08.55 stod jag utanför och väntade, men det var helt svart inne i butiken. När klockan var fem över nio (vi öppnar nio) så tröttnade jag på att vänta och gick en sväng för att komma tillbaka kvart över. Då var Julie där och lyset var på, men Julie såg mer död ut än levande. Jag antog att hon var sen och blek som ett lakan för att hon försovit sig, och sa ingenting. Det var bara vi två fram till klockan 10 och som tur var hade vi inte många kunder. Julie var nere på lagret medan jag tog kassan, men kassan har krånglade precis som den gjort i flera veckor och jag var tvungen att hämta Julie. Hon svarade inte på telefonen, så jag kilade till trappan och ropade, varpå Julie stack ut sitt huvud från toaletten och sa "One minute, love", försvann och kräktes ljudligt sekunder senare. 

Så, Julie var sjuk och varken Lisa eller Joanne (de andra cheferna) kunde komma in då Joanne jobbade på ett annat Age och Lisa var på sjukhuset med sin mormor. Det var en kul timme vi spenderade tillsammans jag, Julie och kunderna innan förstärkning äntligen kom in. Jag tog kassan med Keiko (en supertrevlig japansk tjej med förvånansvärt bra engelska som gör en masters i genetik på GU) medan två av mina vänner sprang upp och ner och fyllde hyllorna medan två andra volontärer hjälpte Julie på lagret. Med tanke på omständigheterna så flöt passet på riktigt bra. 

Jag gick som vanligt på yoga efteråt och knatade sedan hem och spenderade eftermiddagen med att städa innan jag var tvungen att ta mig tillbaka till skolan igen (jag svär, jag går den vägen minst tre gånger om dagen fram och tillbaka: Age, gymmet, skolan...). Väl där hjälpte jag Hoj med biljettförsäljningen för helgens tripp till Aberdeen, Dundee och Stonehaven. Vi ska guida tillsammans på lördag medan Olle ska vara hemma och plöja igenom de sista kapitlen inför sitt test och det ska bli riktigt skoj (även om jag redan varit i Aberdeen). 

Efter försäljningen gick Olle och jag på gymmet och när vi äntligen kom hem var vi vrålhungriga, så vi lagade mat på rekordtid. 

Olle vill ha färskpotatis mest hela tiden och när han hittade saftigt kött på
rea att äta till så hade jag inget att sätta emot.

Igår hade jag ett till pass på Age, med Murray och Alison som jag inte sett på år och dagar kändes det som! Vi hade jättetrevligt på övervåningen; Murray fyllde upp media-sektionen och jag hjälpte Alison med att rotera kläder på ställen hon inte nådde (hon är superkort). Stackars Julie var också där, men Lisa kom in vid tio och hjälpte till. Vi hade inte jättemycket kunder, men en tjej kom in och ville köpa klädseln på en av våra provdockor, så vi fick klä av och på henne i fönstret. Det var inte helt lätt, men ganska roligt! 

I morgon ska jag jobba på Age igen, sista passet för veckan, men idag är jag ledig då jag och Chloe ska träffas och simma och sedan jobba på våra masters-ansökningar. Önska oss lycka och produktivitet, vettja! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar