tisdag 20 augusti 2013

Sällsynt bra måndag

Idag har varit en bra måndag på det stora hela, men jag är lite trött måste jag säga. Som ni nog vet så bloggade ju jag hela morgonen och tog sedan itu med tvätten och allmän städning av lägenheten. Olle och Bertil däremot begav sig till Celtic Park. Tanken var att de skulle kolla in arenan och försöka smyga in, men de upptäckte att de hade guidade turer där, så de gick på en sådan!


Här har vi uppenbarligen bilder från troférummet.







Bordet i styrelserummet där Henke Larsson och Olle idol
Micke Lustig skrev under sina kontrakt.

Omklädningsrummet var öde, grabbarna är ju i Kazakstan
för att spela i CL-kvalet.



Var är Lustig?

Ute på arenan, men de fick INTE gå på gräset!



Nya managern!

Här står han och kokar ihop någon ny strategi...


Spelargången.

De fick besök av juniorlaget.

Ibland kan det vara bra att ha telefon på läktaren. Eller?

Billy Connelly och Rod Stewart har båda köpt stolar för livet på
Celtic Park.

Roddan har köpt två till sina söner också.

Här sitter han.

Här sitter alla andra.

Gräsklippning på G.

Köket i den lyxiga Honda-logen.

Pressrummet.

Medan pojkarna roade sig satt jag hemma och tittade ut på ösregnet och hoppades att de befann sig inomhus, och sedan hoppades att det skulle ta slut innan jag måste ut. Jag var nämligen tvungen att möta Hojjat för att boka rum och lämna in mina sekreterarpapper (nu är det snart officiellt!). Det gick snabbt och smidigt och jag klarade mig ifrån regn.

Efter det gick jag en 2nd hand-runda medan jag väntade på att grabbarna skulle komma tillbaka, och gjorde världens fynd!


Två pund för de här fyra fina glasen - toppenpris!

Det här kakfatet har jag sneglat på i veckor, men det är
något vintage-porslin så det kostade 12.99. Till slut bestämde
jag mig för att köpa det. Då kollade kassörskan fel och tog
bara 2.99!

När jag var färdigfyndad var jag tvungen att skynda mig, för då satt Olle och Bertil redan och värmde stolarna på 2 Fat Ladies med en varsin öl i handen. 2 Fat Ladies är en fiskrestaurang i West End som är allmänt känd som Glasgows bästa. Olle och jag har länge velat testa den, men det har inte blivit av. Vi blev inte missnöjda kan jag säga! Den får helt klart 10 av 5 stjärnor, helt fantastisk! 

Servitrisen var den bästa jag någonsin haft (varför hon fick typ 200 spänn dricks), maten var perfekt tillagad och superfint uttänkt, porslinet, besticken och inredningen var skitläcker, menyn var lagom stor... Helhetsintrycket var helt enkelt super! Sällskapet var ju så klart också bra!

Det syns inte så bra på bilden, men de hade coola tavlor på väggarna.

De tjocka originaltanterna?

2 Fat, 2 furious!

Jag älskade att alla stolar och soffor var klädda i krossad sammet,
mitt personliga favorittyg!

Jag såg in i köket! Det var rent och välskött
och han lagade mat otroligt tyst faktiskt!

Vi fick riktiga fina tygservetter och coola bestick.



Min och Bertils förrätt: laxpaté med havrekakor och lökmarmelad.

Olles bakade getost.

Olles varmrätt: havsabborre med svart olivmos och pestosås.

Min och Bertils varmrätt: kummel med sötpotatismos och en helt fantastisk
korianderbaserad sås. Mums!

Min efterrätt: citrontarte med creme fraiche-sorbet och björnbärssås. 

Olle och Bertil drack kaffe och tog en varsin choklad- och hasselnöts-"mugg".
Bertil drack en whisky också, och frågade servitrisen om detta var himmelriket.
Olle såg ut som att han hade ett moment varenda gång han stoppade en sked
choklad i munnen!

Jag drack lite te...

...och åt upp fudgebitarna som kom med kaffet.

När vi var mätta och belåtna gick vi hem och resten av kvällen spenderade jag med översättningar från Pexel. Jag blev riktigt trött i ögonen och hjärnan, och det känns i kroppen att jag jobbat. Man börjar väl bli gammal...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar