måndag 19 augusti 2013

Del 2

Lochranza Castle:

Här slutade min telefon att funka, så bilderna är Olles eller Salims. Vi var på slottet en kort sväng, precis efter destilleriet. Allt var väl. Tills himlen plötsligt öppnade sig (typiskt Skottland). På vår minut-sprint tillbaka till bussen blev vi helt dränkta. En kille hade en vit skjorta på sig, den var genomskinlig när han kom fram. Inte världens bästa klädesplagg i ösregn!











På väg till slottet, lyckligt ovetandes av vad som skulle komma inom en
snar framtid.

Näst sista stoppet - Catacol Bay:

På den här stenstranden stannade vi inte speciellt länge, det var riktigt ruggigt
väder.




Solen tog sig igenom efter ett tag dock!

Sista stoppet - Blackwaterfoot:

Vädret var ruggigt även här, så det blev ett kort besök. Olle och Bertil hann dock med ett besök till den lokala puben!

Utsikten från busshållplatsskyddet.



På väg tillbaka, Brodick - Ardrossan:

Hemfärden med färjan var mycket mer angenäm. Det kändes knappt att vi rörde oss! 

På promenad i Brodick i väntan på färjan. Vi hann också
med middag på haket "Hooked and Cooked". Vi åt fish n
chips och haggis, mycket mättande och gott!

Äntligen blev vi av med regnet och fick se en fin regnbåge!




Grusgrabbarna inomhus på färjan...

...och utomhus!

Det var mycket lättare att gå på däck den här gången!


Nästan framme i Ardrossan på fastlandet.

Ardrossan föröver!

Väl hemma tog jag mig lite efterrätt!

Välförtjänade praliner! De var oväntat billiga också, mycket bra!

Så var resan slut! Klockan är nu ett och jag har inte gjort något annat än att blogga idag! Olle och Bertil är på en fotbollsarena-tur, tror de är på Celtic Park nu. Jag måste ta mig ur sängen nu och ta itu med dagens övriga sysslor. Tvätt måste hängas, glasåtervinning måste ut, rum måste bokas till morgondagens biljettförsäljning och så har Pexel precis ringt och vill att jag ska jobba med att boka tider för undersökningar i morgon, hemifrån. Någon typ av deodorantundersökning. Jobb, jobb, jobb... Jag som trodde jag skulle få ta det lugnt efter maratonpasset igår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar