fredag 9 augusti 2013

Så här på kvällskvisten

Jag har ingenting annat för mig, så jag skriver väl ett litet inlägg! Sedan sist har så klart en del grejer hänt: jag spenderade gårdagen med Chloe, först i bassängen på gymmet där vi pumpade ut 1 km på under halvtimme och sedan i ångbastun där vi både njöt och led. Efter simningen gick vi hem hit och käkade lunch innan vi satte igång med våra ansökningar. Man ska svara på sådana klassiska frågor: "Vad har du att erbjuda?" etc. 

Vi blev klara i perfekt tid så Chloe for hem med tunnelbanan då Olle kom, så jag lämnade av Chloe och mötte Olle och vi knatade hem tillsammans. Vi hade tänkt besöka gymmet, men det blev ingenting av med det. Istället lagade vi mat. Vi testade ett recept på köttfärslimpa toppad som en pizza. Vi gjorde tomatsås och la på skivad champinjon, salami och riven ost och skjutsade in i ugnen. Blev supergott och stod sig bra som matlåda också, enligt Herr Nilsson. 

På tal om herrar och Nilssons, svärfar fyllde år igår, stort grattis! Vi skypade med honom och hans sällskap igår och idag skypade jag med min familj medan jag försökte göra kolapaj. Alltid trevligt att prata med familjen! 

Idag jobbade jag på Age igen, med Alison och Lisa. Lisa (vår manager) var på ett av sina filuriga humör idag och fick för sig att möblera om i affären, så vi rände omkring och ändrade på mest allt medan vi sjöng med Madonna och dansade Vogue (det är inte mycket kunder på morgonen, så vi passar på!). 

Vår nya färgglada lilla peppartrio i
köket.
Efter Age gick jag på en stor promenad runt i West End och fönstershoppade i alla 2nd hand-affärer. Jag hittade en jättefin skjorta åt Olle för 40 kronor och köpte jag 3 chilliplantor på en liten blomsterbutik. Mycket mysigt! När Olle kom hem gick vi och expressgymmade, så roligt har vi om fredagkvällarna! Nu sitter han dock och plöjer det sista i sista HP-boken, han är helt okontaktbar, precis som mig! Han tittade upp när ett fat med kolapaj kom farande dock... 


Helt inne i boken...

...och så kommer jag och stör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar