söndag 4 augusti 2013

Långhelg

Imorgon är Olle ledig, så vi har en extra helgdag tillsammans! Jag hoppas att det blir lika bra väder som det var idag, vi hade jättekul ute på gräsmattan bakom lägenheten!

Vi inledde med rea-glass till förmiddagsfika. Sedan blev det full fart så
klart!

Gubben var lite full i fan idag...

Jag däremot var lugn som en filbunke. Tills jag åt glass
det vill säga!

Vi började med att "kicka lus" och sedan spelade vi volleyboll (rätt seriöst faktiskt -
vi övade inför hösten då jag väldans gärna vill gå med i vårt volley-lag på skolan).


Det var lite småjobbigt med solen i ögonen...

Här var det paus tror jag.

Här använder jag mina grymma Jedi-skills!

Olle sa uppenbarligen någonting MYCKET underhållande här!

Klart man måste kasta tillbaka när man blir attackerad!

Olle posar och glömmer totalt bort bollen!

Sedan dribblade han bort sig själv...

...och så försökte han så klart att impa på grannarna!

Olle Ibrahimovich!






Jag körde en Ferdinand och ville sitta lugnt och... kolla på humlorna? 

Men Olle envisades med fotbollen!

Här har jag just sett bilden ovan...


Det blev j-vligt varmt och svettigt när vi spelat boll, så då åkte
bikinin på och så vilade vi i solen tills den försvann bakom vårt
jobbiga träd och vi blev kvar i den kalla skuggan.

Finns inget bättre än att Snusmumriken-slumra under en schysst
hatt i solen! 

Så här ligger min pappa alltid i solen, och han är ju en vettig människa, så
jag gör detsamma! Har hittat en hatt precis som hans solhatt också, och den
solhatten är den bästa som finns!

Fin utsikt hade jag också!

Igår hade vi inte alls lika fint väder, så då satt Olle inne och pluggade medan jag mötte upp Jonathan (fysik-nissen från festivaljobbet) för att gå på bio. Det var meningen att vi båda skulle jobba i helgen på Edinburgh Truckfest, men de bestämde sig för att strunta i en vagn, och det råkade vara Artisan - vår vagn! De behöll texmex-vagnen men inte grillen. På en TRUCK-fest?! 

Vi såg Monsters University på bio i alla fall och sedan knatade vi hemåt. Jon har precis flyttat hemifrån och hans lägenhet ligger mellan stan och skolan, superbra läge! Däremot är den inte lika bra som vår, spisen blir inte varm så allt tillagas för nuvarande i ugnen och han meddelade att han och de tre killarna som han delar med hade gått igenom allt som blivit kvar från de förra hyresgästerna och hittat en massa knepiga grejer (bland annat en bok som hette "1001 användningsområden för vinäger". Britter!). de hade dock lämnat en schysst soffa och en stor TV, så det jämnar väl ut sig!

När jag kom hem så hade Olle maten klar och satt klistrad framför Giffarnas match mot Jönköping. Jag käkade tacksamt upp den otroligt goda köttfärssåsen och försökte sätta mig in i matchen, men somnade istället! När jag vaknade var jag superpigg, så vi bestämde oss för att gå ut och springa så att jag skulle kunna sova under natten. Det bästa med att springa i Victoria Park är att det finns ett ställe som är jättebra att stretcha på. Det finns en liten tegelstruktur som är i precis rätt höjd för mig!


Annars i helgen har jag skypat med min fina lillasyster och så mötte vi upp Hojjat från ISoc i fredags kväll för att se om det fanns platser kvar på gårdagens tripp till Carlisle. Det gjorde det inte, men det var trevligt att snacka med honom och busschaffisen Jim (nr 2) ändå. Vi pratade om Adrians och min guide-tur förra veckan och när de frågade om Fred sa jag att han var lite... flörtig. Jim kollade på mig och sa "Ja, det är väl klart! Du är en snygg tjej från Skandinavien, vi älskar när vi får sådana guider och slipper Hojjat!", och sedan dök han ner bakom sätet för att undvika Hoj's knuff. Hoj är god vän med alla chaffisar och de bråkar som syskon!

Så här såg jag ut när jag åkte förra veckan. Jag tar
en polo nästa gång jag åker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar