fredag 23 augusti 2013

Ensamma igen

Ja, nu är vi ensamma igen. Bertil åkte hem igår och enligt Olle gick allt bra, så nu behöver jag inte oroa mig längre. Olle och jag jobbade igår när han åkte, så onsdag blev sista dagen. Jag jobbade ju då med, så jag kunde inte följa med ut till Loch Lomond och akvariet, utan stannade hemma och följde med på lunch/middag senare istället. Olle tog lite bilder dock, så här får ni dem:

På väg till akvariet.

Loch Lomond.


Inne på akvariet.


Det här ska tydligen vara en utter.





De hittade aborre...

...och öring (tror att det var det han sa).


Tyvärr var det fiskeförbud.

Min favorit, rockan.






Sjöhästkonferens.

Vi vet inte vad det är, men de var söta!







Bebishajar.



Där ligger den och tar det lugnt.

Usch, när Olle visade mig bilderna av muränen trodde jag först att det var
en orm. Hua!


Det här är mer min sorts djur.

Medan Olle och Bertil var borta hade jag besök av trädgårdsmästarna. De
klippte gräset och jag tänkte inte så mycket på dem tills det small till i
fönstret och började krasa. Allt gick bra, det är bara den yttre rutan som
drabbats av stenskottet, och vår hyresvärd har varit i kontakt med husägarna,
men vi väntar fortfarande på att få det fixat.

När Olle och Bertil kom tillbaka från akvariet gick vi direkt ut och åt. Vi promenerade i den förvånansvärt starka solen till Butchershop Bar & Grill vid Kelvingrove Park och käkade där.

Kycklingleverparfait med havrekex och apelsinmarmelad till förrätt för mig
och Bertil.

Olle käkade köttbullar.


Vi tog samma varmrätt allihopa dock: rumpstek med pommes och peppar-
sås, fantastiskt gott!

Efter maten skyndade vi oss hem (Bertil till hotellet) och jag jobbade lite till med undersökningar och översättningar innan jag la av för dagen. Då hade Bertil hunnit komma hit och det blev således efterrätt här hemma för att fira sista kvällen.

Vindruvor, gubbar, banana split med vaniljglass, hassel-
nötter och whiskygrädde - vi hade det riktigt bra!

I morse städade jag hela lägenheten och det börjar kännas som att allt är i ordning igen. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra dock...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar